خوراکی و مواد غذایی مضر

تحقیقات و مقــــالات

ارتباط از طریق یاهو مسنجر
2
2
2

عضویت درخبرنامه

تبلیغات شما

1 1 1 1 1

خوراکی و مواد غذایی مضر
بازديد : 237

1- چای :

از زمانی که چای کشت میشود تا زمانی که از بین میرود ، هیچ نوع افتی به آن صدمه نمیزند و سم پاشی هم نمیشود و هیچ جانور گیا هخواری از برگ سبز آن استفاده نمی کند. تنها آفت چای انسان است ، تنها موجودی که در کره ی خاکی از این گیاه استفاده میکند انسان است..چای به خاطرداشتن تئین آرام بخش است و مقداری از خستگی را رفع میکند و  به دلیل افزایش اسید معده موجب هضم غذا می شود  ولی در عوض ،باعث بیماری های متعددی میگردد از جمله: کم خونی ، ناراحتی های قلبی و کلیوی ، ناراحتی های پوستی ، آرتروز ، ریزش مو ، حساسیت ، زودرنجی ، یبوست ، داغ شدن کف پا و...

2- قهوه و نسکافه:

در مقایسه با چای ، مضرتر هستند و یک فنجان کوچک قهوه به اندازه ی یک قرص آرام بخش موثر است ، و در درجه ی اول سیستم گوارش انسان را مختل میکنند.

3- آب جوش:

آب بر اثر جوشیدن ، املاح خود را از دست میدهد ، و اگر مرتب میل شود با خون ترکیب شده و املاح آن را دفع میکند. آب جوش باعث تحریک سلول های اپیتلیال کلیه میشود که در اثر آن ، مایعات بدن دفع میشود ، به همین دلیل باعث تغلیظ پلاسما و خون می شود و عوارضی جانبی را به دنبال دارد از جمله : غلظت خون ، خواب رفتگی دست و پا ، درست کار نکردن سلول های اندام ها و اجتماع مواد زاید در بدن.

4- سرخ کردنی ها :

در اثر سرخ کردن مواد غذایی به دلیل حرارت بالا ویتامین های آن ها از بین میرود ، و در واقع مواد غذایی تبدیل به کربن میشود. سرخ کردن باعث تغییر ترکیب شیمیایی غذا میشود ، سرخ کردن غذا موجب میگردد ترکیب شیمیایی غذا تغییر کرده و پیچیده شود ، و هر قدر این ترکیب پیچیده تر گردد ، سیستم گوارشی بدن را مختل و آن را خسته و فرسوده می کند.علاوه بر آن به کبد صدمات جبران ناپذیری وارد میکند . سرخ کردنی ها موجب تولید هیستا مین در سلول ها میشود و این امر موجب آلرژی های فصلی میگردد.

نکته: علت آلرژی های فصلی: در اثر تغییرات و دگرکونی های شدیدی که با سرخ کردن در مواد غذایی ایجاد میشود ، این مواد دیگر برای سلول ها قابل استفاده نیست و سلول ها برای جلوگیری از مسموم شدن خود ماده ای به نام هیستامین تولید میکنند تا از خود دفاع کنند و خود را نجات دهند ، با استفادئه از آنتی هیستامین در واقع سلول ها فلج میشوند و نمی توانند هیستامین لازم را تولید کنند.

5- قند و شکر و شیرینی جات قنادی و مصنوعی

قندها به دو گروه عمده تقسیم میشوند: الف)قندهای طبیعی ، مانند عسل ، خرما ، توت ، انجیر ، کشمش و... ب ) قندهای مصنوعی که در آزمایشگاه ها سنتز میشوند، این مواد از چغندر قند به دست میاید و پس از تصفیه ، آماده ی مصرف میشود ، از جمله ی این قندها که بسیار مضر است ،  قرص های ساخارین میبا شد که بیش تر بیماران دیابتی برای نوشیدن چای از آن استفاده میکنند .

اگر قندها را پولاریزه نمائیم ، به دو گروه اصلی تقسیم می شوند:

ا لف) قندهای چپ گرا = قندهای طبیعی: که در ساختمان اسید آمینه ها به کار میروند ، حیات انسان بستگی به وجود اسید آمینه دارد ، زیرا پروتئین ها  ، هورمون ها ، وآنزیم ها همه از اسیدهای آمینه تشکیل میشوند. استفاده از قندهای طبیعی ، یعنی حیات و زندگی و در نهایت سلامتی.

ب ) قندهای راست گرا = قندهای مصنوعی :  قند های راست گرا عموما در ساختمان قندها به کار میروند و استفاده از آن ها ، در ابتدا کبد انسان را چار ناراحتی میکند ، زیرا قنر زمانی برای مصرف سلو ل ها قابل استفاده است و می تواند تولید انرژی کند که به شکل قند ساده(مونوساکارید)در آمده باشد. در غیر این صورت ، کبد باید این کار طاقت فرسا راخود انجام دهد ، وقند را برای جذب آماده نماید ودرجریان این ا مر ، فشار زیادی به کبد وارد میاید.

استفاده مدام از قندهای راست گرا، مانند قند و شکر، شیرینیجات قنادی ، و هر چیزی که با قند وشکر تهیه شده باشد ، انسان را دچار بیماری های صعب العلاجی میکند : از جمله : افسردگی، ناراحتی های پوستی، ناراحتی های زنانه مانند کیست تخمدان، فیبروم، میوم ، انواع ناراحتی های عصبی ، یبوست و دردهای شدید در هنگام پریود.

 

6- غذاهای فریز شده :

معمولا دمای فریزرهای موجود در منازل ، حدود 18تا 20 درجه زیر صفر است و این امر باعث میشود که بعضی از مواد غذایی از جمله سبزیجات دستخوش تغییرات شوند و کیفیت و خاصیت خود را از دست بدهند.افرادی که اکثرغذای آن ها را این گونه مواد تشکیل میدهند ، از سیستم ایمنی خوبی برخوردار نیستند و عموما در مقابل بیماری ها آسیب پذیرند.

7- غذاهای با زودپزپخته شده:

درجه حرارت بسیار بالا وفشار زیاد ناشی از بسته بودن محیط پخت موجب دگرگونی نسوج مواد غذایی می شود. این نوع غذاها فاقد ارزش غذایی لازم بوده، عموما سرطان زا هستند و سیستم گوارش را فرسوده می کنند.

8- غذاهای چرب و پرحجم:

استفاده از این نوع غذاها برای مردم امروزه که اکثریت یا پشت میز می نشینند و یا پشت فرمان اتومبیل و به طور کلی فعالیت های فیزیکی لازم را ندارند ، نتیجه ای جز مبتلا شدن به انفارکتوس های قلبی و مغزی نخواهد داشت.

9- سوسیس و کالباس:

ا لف) از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.

ب ) دارای مواد شیمیایی نگهدارنده ای به نام سدیم نیتریت هستند که فوق العاده خطرناک است.

این ماده ی غذایی بعد از مصرف با اسید معده( اسید کلریدریک) ترکیب شده و نمک طعام و اسید نیتروس تولید میکندنمک طعام موجب از بین رفتن موسین جدار داخلی معده می گردد و آن را آماده ی زخم می کند.

 ا سید نیتروس در بدن  ا نسان تجزیه شده و به دو نوع قند تبدیل می شود ، که عبارتند از  کزا نتین و هیپو کزا نتین ، در حالت طبیعی ، ا سید آمینه های موجود در بدن به شکل سه تایی ترکیب می شوند ، مثل (آدنین ، گوا نین ، سیتوزین ) .

اسید نیتروس موجب میگردد که این باز ها یا اسید آمینه ها با هم دو به دو ترکیب شوند ، نظام حیات انسان را مختل میکنند و رابطه ی آن ها به هم می زنند.، در این رابطه پروتئین های جدیدی به وجود می آیند که با بدن آدمی سازگاری ندارند ، این عمل منشاء انواع بیماری های صعب العلاج مانند انواع غده ها و تومورهای بدخیم می گردد.

ج ) برای خوشمزه کردن این نوع مواد غذایی از چاشنی های متعددی مانند: سیر زیاد ، زیره ، فلفل سفید و فلفل سیاه استفاده می کنند ، که این ادویه جات بر روی کبد اثر مخربی دارند.



موضوع: مقالات و تحقیقات,مواد غذایی,مواد غذایی مضر,,
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:

[تبادل لگو با ما]

Friends
تمامی حقوق مطالب برای این سایت محفوظ میباشد. قالب طراحی شده توسط: برگ گراف و ترجمه شده توسط : قالب گراف